Volkswagen are un plus de putere, circa 20 CP, care se simt, teoretic, oricând. Mai mult, gama sa începe cu GTI, care aduce cu sine deja 210 CP, şi abia apoi introduce noul R. Spre deosebire de generaţiile anterioare, echiparea sportivă R de la VW nu se mai bazează pe un motor V, în şase cilindri, ci preferă un 2.0 TSI supraalimentat.
Acesta generează un cuplu maxim de 350 Nm, între 2.500 şi 5.000 rpm, dar şi o acceleraţie de 5,7 secunde (sau 5,5 secunde dacă are în echipare cutia DSG). Dacă interesa pe cineva, Golf R vine şi cu un consum mult mai civilizat, 8,5 litri în regim mediu, o reducere masivă faţă de R32.Versiunea numită Scirocco R este, practic, un Golf dus la extrem datorită platformei coborâte, a centrului de greutate mai scăzut, dar şi a designului mult mai sportiv. Setările motorului, acelaşi, îi coboară acestuia puterea până la 265 CP, asta doar pentru a stabili, zicem noi, cine e şeful în echipă, având şi un câştig la consum: doar 8
litri/100 km.
Preţurile celor două sunt 36.400 de euro pentru Golf şi 33.475 de euro pentru Scirocco, pe piaţa germană. Şi, pentru a dovedi că marketingul VW nu a uitat lumea virtuală, a fost creat un joc pentru iPhone, numit Scirocco R 24h Challenge.
Francezii vin cu propria viziune în materie de automobile sport, aruncând pe piaţă noul Mégane Coupé în versiune ultrasportivă, Mégane Renault Sport. Spre deosebire de gama Golf, Mégane RS este „entry” pentru gama Mégane sportivă, el fiind mai degrabă un echivalent pentru GTI.
Acesta din urmă a rămas ultimul la capitolul putere, cu „doar” 210 CP, astfel că Mégane RS va trebui să se „bată” cu cele două R de la VW.Puterea sa este destul de apropiată, de altfel, cu 250 CP reuşind să se apropie de zonele ameţitoare, lăsând imaginaţia fanilor să alerge liberă în cazul unui viitor R26. RS vine nu doar cu un şasiu nou (de fapt două, Sport şi Cup), ci şi cu un cuplu maxim de 340 Nm, respectiv o acceleraţie de 6,1 secunde, maşina fiind echipată numai cu cutie manuală.
De altfel, cutia de viteză ar putea fi considerată un punct slab pentru Renault, francezii neavând niciun echivalent pentru sportiva DSG de la VW. Preţul este însă marele avantaj, doar 28.900 de euro, iar pentru cei pretenţioşi există Mégane RS Luxe la 32.500 de euro. În rest, şi consumul rămâne în competiţie, cu 8,4 litri/100 km. Cât despre capitolul „jocuri”, Mégane RS există deja de un an în Need For Speed.Sursa: sfin.ro
Pagini
▼
Aici m-ai pierdut....
RăspundețiȘtergere...dar tot te sarut!
L'automne
ai primit si tu leapsa
RăspundețiȘtergerehttp://adrianbarbat.blogspot.com/2009/10/leapsa-electorala-pantera-roz.html
si eu te sarut draga mea!
RăspundețiȘtergere