Pagini

joi, 23 iulie 2009

Presimtirea unor evenimente

Citind aici de povestea unui tanar in varsta de 28 de ani, ce a trecut in nefiinta la o varsta in care ar fi trebuit sa aiba parte de alte momente, placeri ale vietii, si care se presupune ca si-ar fi presimtit moartea, fiind trist si abatut in ziua in care a avut loc tragicul eveniment, m-am intristat si in acelasi timp mi-a dat de gandit.

De multe ori, am vazut si eu cazuri de acest gen. Cu toate ca multi nu cred, si au o parere foarte proasta de asta considerand ca este o mare ineptie, eu cred. Asa cum spuneam, am trait de multe ori acest sentiment de a presimti ca se va intampla ceva rau, sau bine, respectiv am auzit de la cei din jurul meu acest lucru. Nu stiu daca e de bine, sau de rau, nu stiu daca e chiar bine sa presimti..dar uneori chiar se intampla fara voia noatra.

De exemplu:
  • acum multi ani, cautand ceva in biblioteca in niste sertare care nu functionau normal..din cauza balansului format in urma fortarii mele de a deschide un sertar, a cazut un corp al bibliotecii pe o masa aflata langa mine..urmatorul corp cu vitrina s-a oprit in masa, dar usile acesteia s=au deschis si au cazut pe mine toata sticlaria care se afla in interior. Unele cadeau pe mine deja sparte, altele intregi. Cert este ca mama era in baie, si tata prin bucatarie cred, dar la scurt timp o vad pe mama iesind cu prosopul pe ea si venind spre mine. Eram speriata si eu, cat si ea, dar nu am avut nimic, nici macar o zgarietura. Ulterior am intrebat-o, de ce a venit asa repede..pentru ca practic trecusera doar cateva secunde si ea era deja acolo..raspunsul pe care l-am primit a fost, ca parca o grabea cineva..o indemna sa vina catre mine, si asa a facut..a venit, si m-a gasit intre cioburi.
  • in luna decembrie eram in masina prietenului meu, mergeam sa-mi iau parintii de la gara, iar a doua zi urma sa plecam spre Moldova, in Gura Humorului. Din cauza unei circumstante nefavorabile a avut loc o mica tamponare, insa pe tot parcursul zilei respective..am avut o teama, simteam ca se va intampla ceva..si s-a intamplat, am avut un accident, minor, dar sperietura nu a fost de neglijat. Asta doar pentru ca nu stiam daca masina este 100% okay, iar a doua zi trebuia sa plecam la un drum lung.
  • unchiul meu, la varsta de 34 de ani, a mers la medic impreuna cu sotia si una dintre fete. Acolo i-au spus ca totul este in regula, nu are de ce sa isi faca griji. A plecat de acolo, si la un moment dat se opreste langa un copac, sta un pic..si le spune fetelor, ca el de acum le lasa. Dupa putin timp, s-a asezat si dus a fost
  • frecvent, mi se intampla sa imi amintesc de persoane cu care nu am mai vorbit, sau pe care nu le-am vazut de ceva vreme, si la scurt timp..fie suna, fie aud ceva de ele. Pe moment nu realizez, nu stiu ca se va intampla ceva si voi afla noutati, dar dupa imi dau seama ca eu deja am gandit ceva si ulterior s-a realizat.
Sunt multe exemplu de spus, sunt oricum destul de mici ca si "adancime a problemei", insa ceva acolo exista.
Vi s-au intamplat cazuri in care sa presimtiti venirea unui eveniment?

14 comentarii:

  1. Anne noi ca si fiinte suntem construiti sa presimtim tot ceea ce ni se intampla, insa foarte putin dintre noi mai stim cum sau mai avem aceasta capacitate, cand si cand mai avem mici strafulgerari. Teorii pot fi multe, de la ingerii pazitori, pana la undele pe care le percepe creierul nostru. Personal nu ma mira, acum recunosc sunt in dubii: nu stiu daca as dori sa presimt chiar tot ce urmeaza a se intampla, sau e mai bine asa , in nestiinta

    RăspundețiȘtergere
  2. ^subscriu la ce a spus Cristina. Nu cred ca as dori sa presimt tot ce se va intampla pentru ca ar putea exista situatia in care nu as putea face nimic ca sa impiedic si atunci intervine oarecum sentimentul de frustrare,vinovatie ca am stiut si nu am prevenit.
    In general oamenii nu dau atentie acestor sentimente precum presentimentele sau intuiatia le cred ceva banale si fara sens de a fi luate in seama.Eu una ma ghidez dupa intuitie,"prima voce,primul gand" care imi "dicteaza" ce ar trebui sa fac.De fiecare data cand fac precum intuiesc nu gresesc.Mai existaniste faze ciudate si pentru mine inexplicabile,senzatia de deja-vu.Mi se intampla sa ma aflu intr-o situatie si sa mi se pare atat de familiara,ca si cum as mai fi fost in locul acela sau l-am visat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai mare dreptate.. Am avut presimtiri.. Insa ultima m-a facut sa ma simt foarte Prost... Si cel mai tare m-a suparat faptul ca nu am putut face nimic..desi ma asteptam la urmari. E intocmai ca la un test la care stii raspunsurile, dar la care gresesti din neatentie. Cam aceeasi senzatie..poate mai rau

      Ștergere
  3. Crys nici mie nu mi-ar placea sa stiu totul dinainte, sa presimt in majoritatea cazurilor ce se va intampla..cu siguranta in va influenta decizia si starea de spirit din momentul "aflarii" pana la realizarea efectiva. Sau mi-ar placea, doar daca nu as fi eu implicata sau rudele mele. Daca ar fi persoane straine, ar fi okay, pentru ca poate as putea da o mana de ajutor si as reactiona altfel, decat atunci cand e vorba de propria mea persoana.

    Mika senzatia de deja-vu o traiesc si eu, de multe ori. Pe langa situatiile familiare, mi se pare ca am mai facut o data acel lucru si nu realizez daca chiar s-a intamplat in realitate sau am visat si de acolo mi s-ar parea cunoscut.

    RăspundețiȘtergere
  4. Anne, crezi ca ar fi bine si pentru altii, eu nu sunt de aceeasi parere..nu cred ca noi ar trebui sa intervenim...totul are un rost, sunt foarte putine cazurile unde avem dreptul de a interveni si de aici apar atat senzatiile de deja vu, de anticipare, premonitiile..

    RăspundețiȘtergere
  5. Crys tocmai pentru ca toate au rost, poate asa iti este dat uneori, sa intervii atunci cand este cazul pentru a da o mana de ajutor unui om..poate e neputincios, poate are nevoie de un sprijin ca sa mearga mai departe, si singur nu poate, iar tu "esti dat" la momentul si conjunctura potrivita sa fii acolo.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu cred ca,daca avem premonitii,nu este degeaba,ci tocmai ca sa intervenim.Fie pentru noi,fie pentru altii.Nimic din ce ne da Dumnezeu nu este degeaba.Fara folos.Cateodata,suntem preveniti ca vor urma evenimente pe care nu le putem schimba.Dar,ne putem ruga pentru o trecere mai usoara a barierei dintre viata si moarte,ne putem lua ramas bun de la locurile si persoanele dragi,ne putem spovedi si impartasi,putem intocmi un testament,repara greseli,putem cere iertare.
    Alteori,fiind preveniti de presimtirile noastre,ne vom speria mai putin.
    Inca ma mai intreb daca premonitiile sunt despre ceva ce se va intampla obligatoriu,sau putem evita complet,dar ne-am pierdut abilitatile de a sti si cum anume.

    RăspundețiȘtergere
  7. Da se zice ca toti am avea chestia cu presimtirea ...
    si se pare ca daca vrei
    iti poti imbunatati cu scoala ...
    presimtirile astea ...
    acum nu stiu cat de bine e sa stii chiar tot ce se va intampla ...
    sau ma rog aproape tot !

    RăspundețiȘtergere
  8. N-as putea spune ca am astfel de presimtiri , desi s-a intamplat ca impreuna cu cineva sa avem o telepatie fantastica...pur si simplu ne simteam de la mare distanta, fara ca nici unul sa sti ceva despre celalalt...initial am crezut ca e coincidenta, dar deja se adunau...ulterior am descoperit multe chestii de acest gen intre noi 2...nu stiu ce sa zic...

    RăspundețiȘtergere
  9. si eu presimt ce se va intampla...de exemplu cu o zi inainte sa moara cnv cunoscut, dara fara sa aibe vreo treaba cu mine, simt asa ca vine miros de inmormantare, asa sufoknt...dar n indrznesc sa spun nimanui ptr k n ar crede....nici eu n cred k as fi crezut dk mi'ar fi zs cnv....sau presmit knd se intampla cv cu cnv apropiat, si imi ascunde....eu stiu deja c s'a intamplat..:(

    RăspundețiȘtergere
  10. Ceva asemanator cu Anonimul dinaintea mea se intampla si la mine ba chiar mai mult dar acum depinde si ce anume a vrut sa tansmita ... depinde si de cat de apropiata este acea persoana sau de tipul de relatie pe care ai ...

    O ... sunt multe, fiecare este liber sa creada ce vrea dar lucrurile astea chiar sunt adevarate. Ani la rand am presimtit, am avut stari ciudate, ganduri deodata fara nici o legatura imi apareau (ca o voce ce-ti vorbeste din umbra fara sa o vezi - fara sa o crezi) si nu credeam o iota - intotdeauna imi spuneam dar cine sunt eu sa am asemenea trairi, nu sunt adevarate, sunt doar aiureli de ale mele dar n-a fost asa. In momentul in care le-am acceptat totul s-a schimbat si de atunci parca mai bine ar fi fost sa nu le accept, pe de alta parte e bine pt cei dragi.

    Presimtirile la mine apar: 1. Vis 2. agitatie/stare de prea mult calm/de plans (starile difera in functie de persoana/tipul de relatie 3. pur si simple imi trece ceva prin minte fara sa aiba legatura cu gandurile mele etc

    Ar fi foarte multe exemple de dat, totul este sa stii sa intelegi, sa vrei si sa crezi si cel mai important sa stii sa le controlezi sa devina o povara pt tine si ceea ce esti!

    Tocmai alalta ieri am avut o presimtire, s-a intamplat, ieri s-a confirmat si inafara de stare/agitatie s-a aratat pericolul la centimetri fata de mine cand o sa-mi confirme si ora, daca chiar asa ma dau cu capul de pereti, cateodata e prea mult!

    Numai bine! Revin ... :)

    RăspundețiȘtergere
  11. parerea mea e ca ...presimtirea e legata mana in mana cu inteligenta...un om mai putin inteligent sau firea lui e mai delasatoare ,cu siguranta nu va avea presimtiri..e parerea me !!

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna ziua ! am si eu o problema , si as vrea sa stiu daca imi poate da cineva un raspuns !! Mi se intampla de fiecare data , inainte sa se intample ceva neplacut in viata mea ,cum ar fi : certuri , suparare etc. eu inainte cu 2 / 3 zile ma simt foarte ciudat am o stare de neliniste , si un gol in stomac !! Ce inseamna lucrul asta ? si de ce mi se intamlpla mereu ?

    RăspundețiȘtergere
  13. Esti sigur(a) ca nu pui acele stari de neliniste in legatura cu certurile/supararile aparute? Pt ca in viata de zi cu zi e cam imposibil sa nu te superi/certi...starea de neliniste cred ca e mai degraba pe fond psihic,decat presimtirea unui eveniment.Eu vad presimtirea ca pe ceva mai profund si complex,decat o stare..dar e doar ceea ce cred

    RăspundețiȘtergere