Pagini

marți, 20 august 2013

Idei frumoase din "Fluturi" de Irina Binder

Mi-au placut cele doua volume ale cartii mai sus mentionate, am terminat-o cu lacrimi in ochi (si nu pentru ca s-a terminat, ci din cauza continutului cartii ... ceea ce citeam m-a induiosat, simteam ceva de nedescris).

Avand o actiune interesata si destul de incurcata, dar care iti mentine atentia concentrata si nu te lasa sa te opresti, cartea se termina cu o scrisoare lasata de o prietena  inainte de a muri, pentru a fi citita atunci cand aceasta nu va mai fi.  Mie mi s-a parut foarte tare sa citesti ceea ce simtea un om muribund, gandindu-se retroactiv la viata care a avut-o, constient fiind ca zilele ii sunt numarate.

Sa luam si noi la cunostinta din acele idei impartasite de un suflet care vedea cum trece fiecare zi, fiind mai aproape de sfarsit, si care incearca sa ii lase prietenei sale cateva ultime cuvinte, incercand si noi sa facem cat de mult putem, atata timp cat Bunul Dumnezeu, ne va da posibilitatea.

Citez din cartea Irinei Binder, " Printre fluturi"
"... Recunosc, regret ca am parasit lumea asta atat de devreme ... Regret nespus ca nu am apucat sa fac tot ce mi-am dorit, ca nu mi-am implinit vise, ca nu am ras mai mult, ca m-am consumat pentru toate nimicurile, ca din orgoliu am indepartat oameni de mine, ca mi-am refuzat prea multe placeri, ca am amanat sa fac lucruri pe care mi-am dorit sa le fac, ca am muncit pe rupte, pentru lucruri trecatoare, in loc sa ma bucur de viata, ca am pus mandria mai presus de mine si de oameni... Plec cu un suflet incarcat de regrete... si mi-as dori ca tu sa nu faci la fel ca mine. Sa nu te irosesti in zadar, sa nu-ti sacrifici viata muncind pentru lucruri, sa cauti sa fii fericita, sa nu iti refuzi nimic, sa nu traiesti amanand ca si cum ai trai vesnic, pentru ca nu se stie cand vine sfarsitul si nu as vrea sa ai la fel de multe regrete ca mine. Vreau sa-mi promiti ca nu vei tine niciodata cont de varsta, vreau sa nu consideri niciodata ca e prea devreme sau prea tarziu pentru a trai asa cum vrei, pentru a iubi, pentru a face nebunii, vreau sa stiu ca te bucuri din plin! Sa nu mai spui niciodata cati ani ai, sa nu uiti ca ai dreptul si poti fi mereu si copil si femeie, ca niciodata nu va fi tarziu sa o iei de la inceput, ca sa te indragostesti si sa te reinventezi. Profita de fiecare clipa, ia iubirea care ti se ofera cu ambele maini, tine cu dintii de orice clipa de fericire si lupta pentru visele tale!
     Sa nu uiti niciodata cine esti, sa nu lasi oamenii sa te transforme in cine vor ei sa fii, nu uita ca esti un om minunat, ca ai in tine puteri nebanuite de a schimba lumea in bine si de a infrumuseta suflete! Traieste frumos, cauta sa insemni ceva bun in viata oamenilor, retrage-te atunci cand simti ca nu mai apartii unui loc sau unui suflet si ia-o de la inceput, ori de cate ori va trebui...
...
     Iubeste si lasa-te iubita, iarta dar nu uita, iar daca vei cadea, ridica-te si mergi mai departe si nu da nimanui satisfactia sa te vada la pamant! Nu uita ca ai dreptul sa faci ce vrei cu viata ta, sa alegi ce vrei si nimeni nu are dreptul sa te judece, pentru felul in care iti traiesti viata.
     Sa nu-ti fie teama sa plangi, sa razi sau sa vorbesti deschis despre ceea ce simti, fii sincera cu ceilalti, dar mai ales fii sincera cu tine si orice vei face, fa-o in asa fel incat sa-i poti privi pe ceilalti cu demnitate, sa nu-ti fie rusine cu cine esti.
...
     Nu te grabi sa vii aici, ramai in vaita cat mai mult posibil pentru ca aici avem eternitatea.
...
Si nu uita niciodata: Nihil Sine Deo - Nimic fara Dumnezeu "

Inchei si eu aici, cu lacrimi in ochi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu