Pagini

miercuri, 22 aprilie 2009

Avansul nu mai este o investitie riscanta

Pe fondul crizei, clientii incep sa aiba mai multe drepturi si castiga tot mai mult teren in actul de negociere cu vanzatorii de locuinte noi. Astfel, daca in urma cu cateva luni vorbeam de contracte-standard, cu prevederi stricte sau termene care nu puteau fi negociate, in prezent dezvoltatorii sunt dispusi sa negocieze documentele semnate alaturi de client.

Banii pot fi recuperati

Exista cazuri in care dezvoltatorul se pregateste pentru astfel de situatii, in care un client, dupa achitarea avansului, nu reuseste sa obtina finantare pentru achitarea locuintei.

Eva Ilea, reprezentantul dezvoltatorului proiectului Phoenix Residence, ne-a spus ca "inainte de a fi oameni de afaceri, suntem totusi oameni, asadar incercam sa identificam solutii pentru fiecare situatie cu care ne confruntam". Concret, in antecontractele semnate de acest dezvoltator cu clientii a fost introdusa o specificatie potrivit careia, in cazul in care acestia din urma nu reusesc sa achite restul pretului, dezvoltatorul are libertatea de a identifica un alt client pentru respectiva locuinta, clientul initial recuperandu-si avansul achitat.

Dezvoltatorul preia rolul bancii

De asemenea, Florin Munteanu, account manager al Domus Stil, considera ca dezvoltatorii au devenit mult mai flexibili in relatia cu clientii. "Daca vorbim de cazul unei persoane care nu reuseste sa obtina finantarea necesara achitarii locuintei, dar a dat avansul, noi, in calitate de vanzator, incercam sa venim in ajutorul acesteia prin oferte de finantare proprii, care nu mai implica o relatie contractuala cu o institutie bancara", adauga reprezentantul Domus Stil. Tot despre o flexibilitate mai accentuata a dezvoltatorilor vorbeste si Vasilica Valcu, reprezentat al companiei imobiliare Apulum94.

Potrivit acesteia, "in contextul crizei si al blocajului pe piata creditelor bancare, dezvoltatorii incearca sa-si adapteze viziunea, fiind dispusi chiar sa negocieze anumite prevederi contractuale impreuna cu potentialul client". De altfel, adauga consultantul, este bine ca fiecare persoana, in calitate de client, sa analizeze cu atentie contractele sau antecontractele inainte de a le semna, pentru a evita situatii neplacute ulterior. "Diferenta intre situatia de acum si cea din urma cu cateva luni sau un an este aceea ca dezvoltatorii sunt chiar dispusi sa finanteze ei insisi achitarea locuintei pe care tot ei o vand", mai spune specialista Vasilica Valcu.

Solutii
Amanari si reesalonari
De la un dezvoltator la altul, specificatiile privind avansul achitat de client difera, insa tot mai multi dintre acestia lasa garda jos. Decat sa ramana doar cu avansul platit (in cazul in care clientul nu poate achita restul de pret) dezvoltatorii prefera sa ii ofere acestuia fie amanari de plata, fie esalonari ale sumei sau chiar o oferta de finantare proprie.

Sursa: Romania Libera

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu