Pagini

joi, 24 septembrie 2009

Bani la traseu

Cum e corect, dam spaga la traseu pentru ca i-am invatat pe politisti si altfel nu avem nicio sansa? Sau nu suntem in stare sa conducem corect si singura solutie este sa "inchidem ochii" politistului?

Chiar daca am avut un pic de initiativa sa ma apuc de scoala de soferi, nu s-a concretizat si nu stiu cand se va realiza acest lucru. Cert este ca pe zi/perioada ce trece lucrurile se complica, suma pe care o incaseaza politistii pentru traseu este din ce in ce mai mare. Bine, nu asta a constituit motivul pentru care eu nu m-am apucat de treaba..pentru ca intentionez sa invat si sa nu dau spaga, asta cu toate ca lumea imi spune ca nu prea am nicio sansa daca nu dau bani.

In cazul asta ma intreb, adica oricat de bine ai conduce tot nu ai nicio sansa sa-ti iei carnet daca nu "cotizezi" la politist? Adica nu vrea sa ti-l dea din cauza faptului ca nu l-ai stimulat? Stiu ca exista si astfel de oameni, dar oare nu ne-am obisnuit noi sa dam bani ca sa fim siguri ca nu avem probleme si acum a devenit o normalitate, iar daca nu dai banu..mai stai pe bara?

In aceste conditii, cu luatul traseului prin interventii si nu pe puterile tale, cat de sigur e traficul din tara asta? Adica faci orele de la sala, daca le faci si p-alea, "inveti" legislatia si faci chestionare d-alea pana le stii ca papagalu..iei sala, te reprogramezi la traseu si apoi iesi la inaintare cu stimulente. In felul asta ai carnet de conducere si poti linistit sa te consideri un sofer fericit, dar ca sa poti spune ca intr-adevar stii sa conduci trebuie sa mergi ceva..iar ca sa se intample asta, iti asumi niste riscuri, nu? Dar nu ar fi mai sigur daca ai face mai multe ore la scoala, ai da pentru traseu de cate ori se poate astfel incat sa-l iei pe bune? Nu ai avea mai multe sanse sa te descurci fara probleme?

Cum sa fie mai bine, sa cotizezi sau sa il iei "la anu si la multi ani" pe bune?
Voi cum ati procedat sau intentionati sa procedati? Vi se pare normala aceasta situatie?


8 comentarii:

  1. Eu nici până la ora asta n-am carnet. Şi mâine poimâine fac 30 de ani.

    Ideea e că n-am avut niciodată nevoie, deci din punctul meu de vedere, "la anul şi la mulţi ani" sună bine. :)

    Asta nu înlătură însă problema de fond, şi în privinţa asta cădem pe topicul general de corupţie. Probabil pentru o persoană exasperată e atractiv să dea nişte bani şi să scape de problemă repede. Şi pe asta contează multă lume, pe exasperare.

    Probabil că o treabă bună aici o fac reporterii aceia sub acoperire care mereu mai găsesc pe cineva făcând o boacănă şi-l dau în gât pe la televiziuni. Sincer, îmi place la nebunie manevra asta şi aş vrea să o facă zilnic şi să le usture viaţa la ăia pe timp de criză. Până devin nenorociţii paranoici şi nu mai fac.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmmm... nu am dat bani la traseu. Si cand am citit asta nu m-am putut abtine sa nu ma gandesc la faptul ca la fete poate sa mearga si doar cu o tinuta care sa arate cat mai mult. (look who's talking :)) eu care la traseu purtam ceva o idee mai dragut decat un sac, adica blugi asa largi ca ma pierdeam in ei si un hanorac urias rosu)

    RăspundețiȘtergere
  3. Marlo ai dreptate

    brontozaurel esti tare ;) Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am mers hotarata sa dau pe bune pana il iau;si am luat din prima;pentru ca totul a fost ok,politistul corect,m-a depunctat unde am gresit si la sfarsit mi-a spus ca ii pare rau ca mi-l da,dar nu am punctele necesare sa ma pice.Era asa suparat ca am luat o curba in unghi drept cu viteza a 3-a si nu a 2-a!
    "Ce,esti la raliu?"

    RăspundețiȘtergere
  5. bine ca l-ai luat Mihaela. Felicitari :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Pe mine m-a picat ca a venit un tampit si s-a bagat in stanga mea dupa ce am semnalizat si am plecat ,a aparut ala si mi-a zis ca nu m-am asigurat in rest am facut totul bine semnalizat la trecere de pe o banda pe alta ,stanga dreapta cu semnalizare parcare laterala perfecta cred ca nici el nu o facea asa bine si m-a picat.DE aceea vreau sa stiu cum e cu depunctarea la sala faci 22 puncte admis dar la traseu este dupa bunul plac al politistuluice .Cate greseli sunt admise si care ca nu zice nimeni nu asa e normal?Eu am cheltuit niste bani ,timp si efort am facut si ore si sunt baia de joc a examinatorului.Nimeni nu este expert cand ia carnetul dar spun ca sunt destul de sigura pe mine,ma intreb cum era politistul cand a luat carnetul prima data?

    RăspundețiȘtergere
  7. Dupa ce deschid plicurile cu numele celor care dau examen, gaborii, isi comunica numele persoanelor care trebuie sa ia permisul(cei care au platit). De curand unul din cei care trebuia sa ia examenul s-a plans ca a fost respins. Politistul care a luat banii s-a suparat pe "colegul" care i-a picat omul si a respins si el pe toti cei care-i avea aranjati in lista lui. :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Hmmm... problema este ca la finalul orelor de pregatire nu esti "sofer". Esti o persoana care stie manevreze rudimentar autvehiculul si "poate" sa aplice cateva reguli elementare de conduita preventiva. Deci, practic se poate spune ca esti la mana politistului. Daca examinatorul doreste sa te pice foarte probabil va reusi. Diferenta dintre tine si o persoana care ia carnetul dand bani - la nivel de abilitati de condus - nu este mare. Poate exista o diferenta in favoarea celui onest, dar aceasta nu poate fi una foarte mare - decat in situatia in care cel care ia pe bani este "prost de bubuie". Abilitatile de sofer, atentia distributiva, coduita preventiva se formeaza ca "reflexe" dupa ce conduci ani de zile. Oricate ore suplimentare de condus (extrem de scumpe ca pret)vei face tot ai sanse mari de a face accidente. Cu siguranta, faptul ca iti iei carnetul cinstit nu te face un sofer mai sigur. Vei fi in timp un sofer "sigur" daca constientizezi responsabilitatea enorma care atarna pe umerii tai si iti propui ca pe zi ce trece sa devii mai bun. Oricum, cred ca cel mai corect este sa incerci de cel putin 3 ori sa iei traseul fara bani!

    RăspundețiȘtergere