Pagini

luni, 5 octombrie 2009

Legat de calatorie

Cu un inceput mai trist, va voi spune si cateva cuvinte legate de scurta mea plimbare prin Romania.


Am plecat vineri dimineata catre Baile Tusnad, fiind prima oara in care am mers in acea zona a tarii. Ma asteptam sa dau peste oameni rai..stiu ca unii maghiari isi arata repulsia fata de romani si refuza sa comunice in alta limba decat maghiara. Se zice ca daca nu cunosti limba lor..nu meriti nici macar paine, dar nu..nu am avut niciun incident de acest gen, a fost bine.


Dupa 3 ore jumate petrecute pe drum, a trebuit sa cobor din masina pentru a ma obisnui cu locul in care urma sa stau in urmatoarele zile, pentruface cunostinta cu lumea care era pe acolo, urmand sa mai vina si altii pe seara. Nu am facut mai nimic interesant in ziua respectiva, era foarte frig..cel putin pentru mine care nu sunt obisnuita cu temperaturi scazute, nu-s calita, pentru ca de exemplu era o doamna de acolo care statea in tricou si in pantaloni lungi, ori eu aveam o jacheta groasa si o helanca, dar nu erau suficiente..dardaiam de frig. Si seara am dormit cu multe pe mine, chiar daca tocmai daduse drumul la caldura..tot frig era, nu se incalzea foarte repede deoarece camera era maricica.
Cei de acolo ne-au spus sa avem grija deoarece noaptea mai vin ursii in cautarea mancarii, si ne recomanda sa nu stam foarte tarziu pe strazi sau chiar in curte. Am stat pana la 3 dimineata, dar probabil din cauza galagiei nu am vazut nici urma de urs.

Sambata am fost spre Lacul Sf. Ana si Tinovul Mohos. Dupa un drum de 15 km plin de gropi, nu aveai cum sa ocolesti vreuna..era imposibil, am reusit sa ajungem unde intentionam de fapt.
Lacul Sf. Ana este frumos, arata superb modul in care se oglindesc in el, lucrurile din jur...insa Tinovul Mohos este mai special. De fapt este o mlastina ce s-a format intr-un crater vulcanic, si se poate considera ca fiind o padure plutitoare. Chiar faceam un mic experiment la un moment dat, si ne miscam pe podetul pe care stateam. Se vedea miscarea suprafetei din jur, se misca "pamantul", pinii si celelalte specii ale florei existente, inclusiv ochiul de lac.
Denumirea ii vine din limba maghiara, care inseamna Lacul cu muschi, fiind format acum 3000 de ani prin umplerea unui crater din Masivul Ciomatu cu turba. Grosimea stratului ajunge la 10 metri, insa pe masura ce te apropii de cele 15 lacuri (ochiuri de apa se numesc, iar noi nu am vazut decat doua), grosimea acesteia scade foarte mult si te poti scufunda, iar adancimea mlastinii depaseste pe alocuri 70 m.

Interesant este ca acolo in rezervatie exista o planta carnivora cunoscuta sub numele de Roua Cerului, insa nu am avut acces la ea. In schimb, am vazut pentru prima data o planta insectivora.
Trebuie sa mentionez ca vizitarea rezervatiei Mohos se putea realiza doar sub supravegherea unui ghid, iar deplasarea se realiza doar pe un podet special amenajat..astfel nu avut acces la tot spatiul rezervatiei..poate si datorita faptului ca era destul de periculos, stratul de turba fiind foarte mic nu puteam merge pe acolo.
Cam asta a fost sambata, ca duminica nu am mai mers pe nicaieri datorita orei tarzii de trezire (doar am mers la somn spre dimineata)..am fost doar la un han secuiesc sa mancam si pe la 5 am plecat spre Bucuresti.

Am plecat de acolo cu o imagine destul de saraca legata de localnicii din acea zona, sunt multi saraci care locuiesc in conditii mizere. In general, nu prea vezi multi oameni pe strada, iar turistii lipsesc..nu cred ca am vazut mai mult de 10 persoane care aratau ca fiind in vizita prin acele locuri. Trecand peste asta, este o zona frumoasa..cu o priveliste de admirat, dar pacat ca nu stim sa ne bucuram de acest lucru.

6 comentarii:

  1. Ai fost intr-o zona minunata a tarii noastre,unde,asa cum si tu ai observat,saracia este la ea acasa....din pacate.Sa incep acum o divagatie pe tema asta,nu cred ca are rost....Sunt atatea locuri binecuvantate de Mama Natura si Divinitate in tara asta,unde unii isi baga picioarele si la propriu si la figurat...

    RăspundețiȘtergere
  2. Te-aş corecta undeva, în ideea că planta carnivoră pe care ai văzut-o este exact aia de care ai spus că este insectivoră:) Doar nu crudeai că o plantă poate să mânânce un urs. Oricum peisajul este superb pe unde ai fost. Ai văzut multe şi poate că o să le mai revezi. Odată, o să îţi aminteşti cu plăcere excursia. Sărăcie nu e numai acolo. Sunt atâtea locuri minunate în care sărăcia, de fapt, simplitatea oamenilor reprezintă de fapt fericirea locului. Toate cele bune:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Am fost si eu anul trecut prin aceste locuri.Am plecat tot cu ideea ca unguri sant oameni rai care nu vor sa vorbesca romana.Dar nu a fost chiar asa.Au fost foarte ospitalieri,si destul de comunicativi.Sant intr-adevar niste peisaje superbe.

    RăspundețiȘtergere
  4. toate fostele locuri turistice promovate pe vremea lui ceausescu sunt in aceeasi stare...noi vrem sa scoatem bani multi repede,dar de investit...

    RăspundețiȘtergere
  5. Ei ...in legatura cu magharii ...
    pot sa spun ca poate ...
    pur si simplu ...
    nu-i intereseaza sa invete romaneste ...
    daca toti de acolo vorbesc maghiara !!!
    Probabil au si asa destule probleme decit sa devina ...poligloti !!!
    HA HA HA >>>>
    eu am avut o surpriza foarte placuta ...
    cu matusa mea ...
    tot intr-o zona cu maghiari ...
    si cind matusa a vorbit cu copilul unguroaicei ...
    a fost fenomenal ...
    chiar daca nu stia romaneste decit stricat ...
    tot sa chinuit sa vorbeasca cu noi !!!
    Asa ca poate avem prea multe prejudecati citeodata !!!
    Ma bucur ca te-ai plimbat ...ai vazut lucruri frumoase ...ai schimbat mediul ...face bine din toate punctele de vedere.
    Cit despre saracia oamenilor si frumusetea naturii ...
    si eu am vazut acelasi lucru si spre Lacul sarat de la Slanic Prahova ...
    se pare ca e ceva ce ne defineste ....acum ...
    chestia asta.
    sper sa nu mai fie asa in viitor !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu inca n-am ajuns in zona aceasta...din ce spui tu,pare destul de interesant,insa asa cum spuneai referitor la locuitorii zonei...asa se intampla la noi...

    RăspundețiȘtergere