Pagini

luni, 2 noiembrie 2009

Cand nu mai ai timp de televizor...

ramai surprins sa descoperi ca traiesti in alta lume. Asta pot spune despre mine, dupa o perioada de cateva saptamani in care nu am apucat sa vad prea multe stiri, de obicei prindeam cateva pe sarite.

A fost suficient sa merg la cineva in vizita azi, si sa fie televizorul deschis, intamplator pe un post de stiri. Uite asa am ramas fara cuvinte, ma credeti? Inca sunt intr-o stare de euforie..aud, citesc si parca nu-mi vine sa cred ca este adevarat. E vorba despre un preot, pe care l-am vazut in anii trecuti slujind la Manastirea Radu-Voda, ulterior fiind mutat la Mitropolie. Avea, de fapt are, un chip asa gingas si nu-mi venea mie sa cred cum de a ales atat de tanar sa se calugareasca..parea doar un copil din punctul meu de vedere.

Pai bine, lucrurile ar fi fost frumoase in continuare in mintea mea daca nu as fi vazut azi acele stiri, de fapt..daca nu as fi vazut poza lui acolo, ca de auzit nu auzeam nimic din reportajul respectiv. Am ramas blocata cand am constientizat care e de fapt ideea acelei stiri. Atunci am aflat de fapt cum il cheama si cati ani are, pana acum nu il stiam decat din vedere. La inceput am crezut ca e o inventie, nu stiu jurnalistii ce subiecte de stiri sa mai scoata..ulterior cand am vazut ceva poze, am recunoscut persoana lui acolo..deci..era/este adevarat

Trist este ca ma asteptam sa-l vad la Mitropolie de Sf. Dumitru, dar nu era..m-am gandit ca poate e plecat la vreun pelerinaj sau in alta parte temporar, nicidecum nu m-as fi ganditl la altceva...adevarul era prea departe pentru mine. Am inteles ca de ceva vreme a spus ca nu mai poate sluji..e bolnav de TBC, bla bla si altele ce o mai fi zis.

Acum sunt un pic confuza, e drept..cazurile de acest gen, intamplate in colturi izolate ale tarii, le percep altfel..nu prea ma mira.
Ceea ce se intampla de fapt, nu are nicio scuza indiferent de locul in care se afla..insa eu cred ca ar trebui sa avem mai multe pretentii de la cei care se afla pe niveluri ierarhice mai mari, sau poate asta ar trebui sa se intample. Credeam ca pe Dealul Mitropoliei nu poate sluji orice om, ca sa ajungi acolo trebuie sa fii competent. Zic asta gandindu-ma la preotii care ies de pe "bancile facultatii" si trebuie sa mearga in provincie sa slujeasca, neavand un loc poate aici in Bucuresti.

Dar asta e..imi pare sincer rau, asta si pentru ca din vedere il stiam si nu mi se parea ca ar avea ceva in neregula, dar se pare ca inca o data se adevereste acea vorba ca uneori, daca nu mereu, aparentele insala.

Vazand atat de multe cazuri de acest gen mediatizate, cum sa mai ai incredere in Biserica noastra? Oare cate alte cazurii, mii de cazuri poate, mai sunt si de care noi nu stim?

Daca vreti sa vedeti poze si un filmulet cu aceasta tema, gasiti aici


3 comentarii:

  1. Nu mai trebuie sa avem incredere nici in propria persoana in ziua de astazi. Nimeni nu ne mai ofera liniste si siguranta. Decat gandul ca undeva, El are grija de noi si ca stie ce si de ce. Si atat.
    Parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Scandalos! nici nu am putut citi articolul dupa ce am vazut poza.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da...se intampla din ce in ce mai multe lucruri de genul... e destul de trist.

    RăspundețiȘtergere