Pagini

luni, 15 iunie 2009

Manastirea Cheia

Am fost surprinsă de frumuseţea de acolo..curăţenia existentă şi superbele flori m-au făcut să mă gândesc că mă aflu într-un locaş sfânt frumos şi aglomerat.

Dar, nu a fost aşa..intrând în Sfânta Mânăstire, în timpul oficializării Sfintei Liturghii, am sesizat că sunt doar câteva persoane care luau parte..nu mi-a venit să cred..am mers să mă închin la iconostas şi când m-am uitat la strană, erau doar 3 persoane..mă aşteptam la mult mai multă lume.

Nu erau nici prea mulţi turişti, dar măcar localnicii mă aşteptam să vină la Sfânta Mânăstire.

Oricum am rămas cu o amintire de acolo..mi s-a atras atenţia să nu mai foloesc "okay".Am cerut nişte răspunsuri omului care era răspunzător cu vinderea obiectelor de cult de acolo, şi la sfârşit am zis din obişnuinţă: "okay, multumesc". Şi primesc răspuns: "mai bine zici, Doamne Ajuta..decât okay". Am rămas fără cuvinte..ce mai puteam să spun? Mai era un om după mine, care vine cu completare.."noi nu le ştim pe toate..dar învăţăm". Am ieşit la scurt timp gândindu-mă că oamenii care locuiesc în mânăstiri nu vor să înteleagă că viaţa înafară bisericii nu este la fel cu cea din interior. Dacă trăieşti în rugăciune permanentă şi stai pe lângă "oamenii bisericii" e normal să zici " Doamne Ajută" la mai toate..dar dacă nu, eşti obişnuit altfel.

Nu îl condamn pe săracul om cu nimic, doar că mi se pare un pic exagerat..nu pot să folosesc cuvintele respective permanent.

Ca şi concluzie, am rămas cu o imagine frumoasă referitoare la Mânăstirea Cheia..mi-ar fi plăcut să merg şi la Mânăstirea Suzana, dar nu am ajuns.
Cum o fii acolo?

3 comentarii:

  1. :))incerc sa-mi imaginez ce figura ai facut tu,d-apoi ,,omul,,respectiv.
    Ceva fotografii nu ne arati?:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Va arat si poze, numai sa apuc sa le scot..ca aseara eram obosita rau de tot si nu am apucat...sper azi sa reusesc

    RăspundețiȘtergere
  3. Posibil sa fi crescut cu sticla de pepsi si cu mc donaldu' in fatza nasului, atunci e ok' faza ;)... altfel poti folosi si "oh"(ocen haraso) da bine la populatia de peste Prut !
    In rest ... saraci suntem noi astia urbanizatii ... cu duhu' , cu limbajul ;) ... fara suparare.

    RăspundețiȘtergere