Pagini

joi, 10 septembrie 2009

Muraturile, nu doar bune la gust

In aceasta perioada gospodinele fac pregatirile pentru iarna, fac compoturi, gemuri,zacusca, pun muraturi, etc. Acestea din urma au efecte benefice asupra organismului, ca de exemplu:


  • ajuta digestia - recomandat sa fie mancate dupa o masa pe baza de carne si grasimi

  • sunt bogate in antioxidanti - care lupta cu radicalii liberi, implicati in procesul de imbatranire al organismului

  • mentin controlul microbilor intestinali, datorita bacteriilor care le contin si care lupta impotriva tuturor bolilor cauze de microbii care se afla in intestine; combate astmul, dermatitele si previne cancerul de colon daca sunt consumate regulate

  • contin condimente sanatoase. Este important ce condimente sunt utilizate pentru prepararea acestora. Maraul este bogat in flavonoizi care ajută foarte mult organismul seminţele de muştar sunt cunoscute pentru rolul lor important în procesul digestiv, însă, se pare, ca ele ajuta si la prevenirea Alzheimerului. Usturoiul are capacitatea de a tine sub control dezvoltarea bacteriilor în corp

  • ajuta la pastrarea unei greutati ideale, avand un numar redus de calorii

  • sunt sursa de vitamina C: gogonelele, castravetii si varza murata sunt excelente surse de vitamina C in sezonul rece

4 comentarii:

  1. eh ar fi frumos daca.. chiar ai vrea sa mergem :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ca mi-ai amintit de muraturi. Week end-ul urmator trebuie sa ma ocup si eu de trebusoara asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Tocmai am facut zacusca,m-a obosit tocatul...Migalos!
    Ai dreptate,draga mea,sunt sanatoase dar nu pt hipertensivi! Aici sunt contraindicatii(ma refer la muraturi!) din cauza insemnatei cantitati de sare...Nu e de glumit!

    Saru'mana pentru expunere!
    L'automne

    RăspundețiȘtergere
  4. Geocer ce harnicut esti..frumos din partea ta

    Draga mea L'automne fac si eu maine cu mama zacusca de peste si pasta cu ardei capia si gogosari pentru iarna, nu vreau sa ma gandesc cum o sa fie..mai ales ca noaptea o sa fie lunga cu nunta "asteptata"..dar ce sa facem,sunt bune la iarna :)

    Mult spor in tot ce faci scumpa mea!

    RăspundețiȘtergere