Pagini

marți, 27 octombrie 2009

VW Golf R vs Renault Mégane RS

Volkswagen are un plus de pute­re, circa 20 CP, care se simt, teoretic, oricând. Mai mult, gama sa începe cu GTI, care aduce cu sine deja 210 CP, şi abia apoi introduce noul R. Spre deo­sebire de generaţiile anterioare, echi­pa­rea sportivă R de la VW nu se mai bazează pe un motor V, în şase cilindri, ci preferă un 2.0 TSI supraali­men­tat.
Acesta generea­ză un cuplu maxim de 350 Nm, între 2.500 şi 5.000 rpm, dar şi o accele­raţie de 5,7 secunde (sau 5,5 secunde dacă are în echipare cutia DSG). Dacă interesa pe cineva, Golf R vine şi cu un consum mult mai civili­zat, 8,5 litri în regim mediu, o redu­ce­re masivă faţă de R32.
Versiunea nu­­mită Scirocco R este, practic, un Golf dus la extrem datorită platfor­mei co­bo­râte, a centrului de greutate mai scăzut, dar şi a designului mult mai sportiv. Setările motorului, acelaşi, îi coboară acestuia pute­rea până la 265 CP, asta doar pentru a stabili, zicem noi, cine e şeful în echipă, având şi un câştig la consum: doar 8
litri/100 km.

Preţurile celor două sunt 36.400 de euro pentru Golf şi 33.475 de euro pentru Scirocco, pe piaţa germană. Şi, pentru a dovedi că marketingul VW nu a uitat lumea virtua­lă, a fost creat un joc pentru iPhone, numit Scirocco R 24h Challenge.

Francezii vin cu propria viziune în materie de automobile sport, aruncând pe piaţă noul Mégane Coupé în versiune ultrasportivă, Mé­gane Renault Sport. Spre deosebire de gama Golf, Mégane RS este „entry” pentru gama Mégane spor­tivă, el fiind mai degrabă un echivalent pentru GTI.
Acesta din urmă a rămas ulti­mul la capitolul putere, cu „doar” 210 CP, astfel că Mégane RS va tre­bui să se „bată” cu cele d­o­uă R de la VW.
Puterea sa este destul de apro­piată, de altfel, cu 250 CP reu­şind să se apropie de zonele a­me­ţitoare, lăsând imaginaţia fani­lor să alerge liberă în cazul unui vii­tor R26. RS vine nu doar cu un şasiu nou (de fapt două, Sport şi Cup), ci şi cu un cuplu maxim de 340 Nm, respectiv o acceleraţie de 6,1 secun­de, maşina fiind echipată numai cu cutie manuală.

De altfel, cutia de vi­teză ar putea fi considerată un punct slab pentru Re­nault, francezii neavând niciun echivalent pentru sportiva DSG de la VW. Preţul este însă marele avantaj, doar 28.900 de euro, iar pentru cei pretenţioşi exis­tă Mégane RS Luxe la 32.500 de eu­ro. În rest, şi consu­mul rămâne în competiţie, cu 8,4 li­tri/100 km. Cât despre capitolul „jo­curi”, Mé­gane RS există deja de un an în Need For Speed.
Sursa: sfin.ro




3 comentarii: