Pagini

marți, 7 ianuarie 2014

Despre "Whole"..."continuarea" de la Studiul China

Niciodata nu e prea tarziu...cred cu tarie ca acest lucru este adevarat, ajungem sa constientizam multe lucruri, poate cand nu am fi crezut ca mai este posibil sa vedem alt punct de vedere...dar cu toate astea, intotdeauna se intampla ceva cu un scop si uneori, imprevizibil ... sau alterior, apare ca un raspuns mult asteptat...dar de multe ori (ca sa nu zic mereu), e bine-primit.

Mi-am dorit mult sa-mi gasesc ceva ce imi place, am citit destul de multe (zic eu, dar cred ca intotdeauna e loc de mai mult), diverse. De cateva luni, am declarat oficial ... sunt fascinata de tot ce inseamna nutritie si medicina. As citi non stop carti legate de hrana, alimentantie, fara sa ma plictisesc, ci din contra ... sa fiu dornica de mai mult.

In concediu, adica in minivacanta de Craciun, fiind plecata inafara tarii, si vorbind (mai mult sau mai putin) in engleza, am zis ca este o ocazie buna, sa termin cartea deja inceputa, mai exact "Whole" de Colin Campbell, autorul cartii "Studiul China", care evident, mi-a placut.

Eram foarte curioasa de continutul acestei carti, "Whole", datorita subiectului pe care il dezbatea, mai ales ca "Studiul China" a fost cartea care si-a pus profund amprenta asupra mea, a fost cartea care a stat la baza alegerii mele de a scadea foarte mult consumul de carne, si schimbarea modului de alimentantie.

Despre "Whole" ce sa va spun, mi s-a parut interesanta, dar nu a fost pe masura primei carti. 
Mi-a placut cum la un moment dat, autorul povesteste de o prietena ce a fost diagnosticata de cancer si a venit la el sa ii ceara o parere, ca nu stia incotro sa mearga. Dupa cateva cercetari legate de boala ei, au mers impreuna la doctorul oncolog si cand acesta i-a zis pacientei ca trebuie sa inceapa repede tratamentul cu citostatice, aceasta a refuzat categoric. Doctorul a ramas surprins, nu se astepta la un raspuns de acest gen, pentru ca toti ne dorim sa mai traim, iar conform afirmatiilor lui, tratamentul trebuia inceput imediat. Atunci a intervenit d-nul Campbell, aducand doctorului argumente de sustinere a deciziei luate. Reactia doctorului nu a fost una buna, s-a enervat foarte rau si nevrand sa accepte ca tratamentul prescris nu este chiar cea mai buna varianta, avand foarte multe efecte adverse, le-a cerut sa paraseasca cabinetul lui.

Am inteles, ca si sotia autorului a fost diagnosticata cu cancer, si datorita alimentatiei (la care se adauga probabil si stilul de viata in general, sigur in cazuri de acest gen conteaza si alti factori, nu doar alimentatia) se descurca bine (de cel putin 15 ani, daca nu ma insel).

De asemenea, vorbeste de sistemul sanatatii, de nivelul politic si interesele existente pentru a avea profituri cat mai mari, in urma recomandarii tratamentelor costisitoare, a medicamentelor si chiar a suplimentelor alimentare, idei pe care le stiam deja...doar ca pe unele nu le constientizam atat de bine.

Este o carte buna despre nutritie, dar sigur exista si alte variante mai bune...eu sunt in cautarea lor, voi reveni cu altele, pe masura ce le voi citi.

Imi recomandati voi altceva?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu