Pagini

luni, 15 aprilie 2019

O noua experienta

De cand am schimbat datele problemei si am plecat pe noul drum, depun toate eforturile, constiente, pentru a aduce modificari si in comportament, gandire pentru a inlatura, macar unele, din barierele pe care stiu ca mi le-am format in/din trecut.

Incerc ca, aproape, in fiecare zi sa fac ceva diferit. Plecand de la aceasta idee, am ales sa ma inscriu ca voluntar la Congressis, un Congres International, in Iasi, pentru studentii medicinisti, respectiv tinerii doctori. Nu stiam absolut nimic despre el, nici ce presupune activitatea efectiva pe care urma s-o desfasor, dar pentru ca intotdeauna imi fac scenarii, nejustificate, care ma incarca negativ si imi dau o stare tensionata, am zis ca trebuie sa ma expun, sa mai scap din "probleme". Nu a fost o decizie deloc rea, cu toate ca, recunosc, am avut ceva emotii inaintea zilei de inceput, ca nu ma voi descurca, insa cred ca au fost benefice.

Am facut parte din departamentul de Workshops&Conferences, unde am avut alaturi niste oameni minunati, total alt mediu decat la cel la care ma asteptam (din experienta traita prin activitatile de la Bucuresti). Pana si in momentele de tensiune maxima, de oboseala, ce parca nu se mai putea opri din acumulare, indiferent cat de multe solicitari veneau (lucruri simultan aparute), raspunsul lor era unul cat se poate de calm si de intelegator, oferind ajutor, neconditionat. Este total altfel sa lucrezi in echipa cu astfel de persoane, inimaginabil pentru mine, anterior.

M-am ocupat de doua workshop-uri, unul despre Acces Vascular si unul legat de Celule Stem. Ambele extrem de interesante. Erau studenti participanti in anii terminali, care spuneau ca niciodata, la vreo lucrare practica (LP numit in facultate), nu au luat parte la o astfel de experienta, nimeni explicandu-le/demonstrandu-le asa. 

Indemn din toata inima, pe toti studentii sa se indrepte spre activitati de acest gen, sa iasa din cercul care se raporteaza doar invatat pentru materiile studiate la facultate. Nu spun ca nu trebuie invatat pentru facultate, nici vorba, ci doar ca invatatul trebuie sa imbinat cu activitati extracurriculare. Notele nu conteaza, decat in obtinerea/pastrarea unui loc bugetat si a primirii unei burse, insa rezultatele astea te ajuta pe termen scurt doar. Pentru formarea ta pe termen lung, nu este suficient.  Pe mine nu m-a intrebat nimeni, niciodata, de vreo nota din ASE, de licenta, sau dizertatie, deci la ce bun sa lupti pentru note? Conteaza doar ce stii tu cu adevarat, si pentru ca dezvoltarea sa fie mai ampla, orientarea tre sa fie multilaterala. 
Probabil aceste lucruri nu ai de unde sa le stii, decat atunci cand treci printr-o situatii de acest gen, de aceea, am vrut sa fac aceste precizari, intrucat mie nu mi-a zis nimeni inainte despre ele. (pana acum, neparticipand, la niciun Congres. Am participat doar la o sesiune de Cercetari Stiintifice, care e, aproape nimic).

Voi ce experiente ati avut, de care va amintiti cu drag?

Un comentariu: