Pagini

sâmbătă, 10 august 2013

Concediu ... in Portugalia

Dupa 11 luni am plecat din nou, intr-un concediu putin mai lung decat de obicei, am plecat in Lisabona.

Astazi am ajuns aici si ma declar multumita, este frumos si ma simt foarte bine. A fost cam greu cand am ajuns in centrul orasului, pentru ca drumurile aici sunt cu piatra cubica si sa cari troller-ul dupa tine, nu e tocmai usor, mai ales cand nu stii incotro s-o iei, dar ne-am descurcat.

Am constatat uimita, ca aici multa lume vorbeste/stie engleza, nu ma asteptam sincer. Este singurul oras in care am mers, pana acum, si am putut comunica cu cei din jur. De exemplu, imi amintesc cand am fost la Paris, si am intrebat ceva pe soferul unui autobuz legat de drumul pe care il aveam de parcurs, si se uita la noi confuz, ca nu intelegea nimic, dar parea deranjat de la treaba lui. Aici lumea nu este asa, este foarte de treaba si dispusa sa te ajute, chiar daca nu stie engleza (am intalnit un om mai in varsta intr-un supermarket) care nu stia sa ne recomande ceva, dar s-a dus la un vanzator caruia i-a spus in portugheza ceva si l-a rugat pe el sa ne raspunda), mi s-a parut foarte frumos din partea lui. 

Lisabona este mai mult decat un oras al contrastelor, care face trecerea de la partea moderna la cea veche, pentru mine este ca si o combinatie intre munte/deal si mare. Pe multe distante de mers, urci de parca nu se mai termina drumul respectiv si cu piatra cubica de pe jos, este infernal la un moment dat, mai ales cand ai hoinarit toata ziua.

Pana acum nu am degustat foarte multe din produsele lor traditionale, dar pana acum ce am mancat, mi-a placut, iar preturile in general sunt mult mai ieftine decat in alte capitale ale oraselor europene. De exemplu, o sticla de apa plata de 1.5L costa 0,45 euro in supermarket, iar un bidon de 5L 1,38 euro, putin zic eu.

Voi mai reveni cu pareri despre Lisabona, acum sunt mai mult decat obosita.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu